Warszawa. Otwieramy nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza do zgłaszania wydarzeń do trzeciej odsłony programu Otwarta Scena Instytutu Teatralnego, który będzie realizowany w dniach 12 stycznia – 31 marca 2026 roku. Zgłoszenia przez formularz przyjmujemy do 7 listopada.
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza do zgłaszania wydarzeń do trzeciej odsłony programu Otwarta Scena Instytutu Teatralnego, który będzie realizowany w dniach 12 stycznia – 31 marca 2026 roku. Zgłoszenia przez formularz przyjmujemy do 7 listopada.
Otwarta Scena to przestrzeń stworzona z myślą o środowisku teatralnym – miejscach, osobach i inicjatywach, które potrzebują wsparcia lokalowego, by dzielić się swoimi pomysłami, spotykać się i współdziałać. Zachęcamy organizacje środowiskowe, twórcze, grupy robocze, związki zawodowe, osoby artystyczne bez tożsamości prawnej i instytucje do zgłaszania debat, konferencji i spotkań środowiskowych.
W pierwszym kwartale 2026 roku zapraszamy na naszą scenę także niekomercyjne projekty teatralne oraz interdyscyplinarne o charakterze performatywnym, niepokazywane dotychczas w Warszawie – szczególnie finałowe prezentacje projektów stypendialnych i grantowych.
W tym sezonie nowością są honoraria wypłacane z góry organizacjom, które planują wydarzenia biletowane. Szczegółowe informacje o wysokości i warunkach otrzymania honorariów dostępne są w regulaminie.
Dla kogo?
Do programu zapraszamy m.in.: organizacje środowiskowe i twórcze, grupy robocze, związki zawodowe, osoby artystyczne (również bez osobowości prawnej) oraz instytucje.
Na jakich zasadach?
- Sala teatralna udostępniana jest nieodpłatnie.
- Zgłoszenia należy przesyłać do 7 listopada.
- Instytut zapewnia przestrzeń, wsparcie techniczne, obsługę widowni oraz honorarium w przypadku wydarzeń biletowanych
- Wydarzenia mogą być biletowane – sprzedaż prowadzi Instytut.
- Wydarzenia muszą mieć charakter niekomercyjny.
Jak zgłosić wydarzenie?
Aby zgłosić swój projekt, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go do 7 listopada.
Kiedy zapada decyzja?
Zespół składający się z czterech osób (w tym dyrekcji oraz pracowników Instytutu) decyzję o przyjęciu wydarzenia podejmie do 17 listopada.
Dokumentacja i promocja
Osoby lub organizacje zgłaszające wydarzenie są zobowiązane do przesłania:
- założeń merytorycznych i rejestracji wideo, jeśli jest dostępna,
- materiałów promocyjnych ze zdjęciami (z prawami autorskimi),
- harmonogramu i wymagań technicznych.
Wydarzenia zgłoszone do programu będą promowane w kanałach Instytutu, a niektóre z nich mogą być dokumentowane w formie wideo.
Szczegółowy regulamin programu dostępny jest tutaj.
Otwarta Scena to wyraz naszej troski o środowisko teatralne. Mamy nadzieję, że stanie się ona miejscem wymiany myśli, spotkań i współdziałania – otwartym na głosy, których nie słychać w innych instytucjach.